Náš tým

Monika Kohoutková

ředitelka
monika.kohoutkova@scioskola.cz

Je to už několik desítek let, co jsem seděla ve školních lavicích, jinak je tomu však se vzděláváním. Jsem permanentním studentem, tvůrcem vzdělávacích programů a metodik, také však narušitelem současné strategie vzdělávání v ČR. A protože musím stále něco studovat, záběr mám od techniky přes ekonomiku a psychologii až po medicínu. Ráda vše vzájemně propojuji a kombinuji. Nyní jsou v mém hledáčku poznávání neurotechnologie. Stejnou pestrost mám i v profesním životě. Nedám však dopustit na rozvoj a vzdělávání dospělých, kterým se věnuji stále. Ať už z titulu ředitelky, kouče, lektora, mentora nebo nově jako neuropeer. A mé výsledky? Můj um ve vzdělávání a rozvoji dospělých ovlivnil úspěchy druhých lidí v segmentech jako je energetika, výroba a ekonomika například dosažením pozic ředitele významné firmy, viceprezidenta zahraniční firmy, ředitele výrobního závodu nebo specialisty zušlechťovacích strojů.

Začátkem letošního roku se mi neustále vkrádala neodbytná myšlenka. Vzpomínka na můj dětský sen – být paní učitelkou. Na rodinných oslavách jsou vždy k dobrému dávány historky o tom, jak jsem „učitelovala“ nebo jako tříletá utíkala do jeslí i o víkendu. Došlo mi, že chci dál podněcovat v lidech jejich potenciál, talent a osobní růst, ovlivňovat vzdělávání u zdroje a sklízet dobré ovoce. Vím totiž jak. Tak jsem tady – v „naší ScioŠkole“ – se vším, co umím, dokážu a hlavně s obrovskou dávkou energie a chuti.

I s vlastními dětmi – nyní už dospělými – slavím, teď už jejich úspěchy, na poli vzdělávacím i profesním. To už je však další příběh a tomu dám prostor jinde a jindy.

Lucie Vrchotová

zástupkyně ředitele
lucie.vrchotova@scioskola.cz

Období povinné školní docházky není právě z těch, na které vzpomínám nejraději. Byla jsem průměrná žačka a učení způsobem, jakým to tehdy po mně bylo vyžadováno, mi nešlo. V učivu jsem se ztrácela. Bála jsem se, nedůvěřovala si a podceňovala se. Můj potenciál a talenty zůstávaly nevyužité někde hluboko uvnitř mě. Často jsem si, později v životě, kladla otázku, zda to bylo nutné, zda nebyla možná jiná cesta. Dnes vím, že jiné cesty existují. Takové, na kterých nemusíme ztrácet sami sebe. Takové, kde dětský potenciál a talent jsou prioritou číslo jedna.

Mým cílem je, abychom děti dokázali provést školní docházkou bez zbytečných škrábanců na duši. Aby našly své talenty a dokázaly s nimi zodpovědně nakládat. Aby se staly lidmi, kterým bude patřit budoucnost bez obav, sebepodceňování a pochroumaných ideí. Aby se k sobě navzájem dokázaly chovat s respektem a úctou, a aby rozuměly budoucímu světu se všemi jeho proměnami.

V posledních několika letech jsem se profesně věnovala speciální pedagogice, konkrétně etopedii. V tomto prostředí jsem se naučila, že nikdy není pozdě začít dělat věci jinak, a že “kde je vůle, tam je i cesta”.

Jsem ráda, že jsem ve ScioŠkole a spoluutvářím místo, kde zodpovědnost, svoboda, morálka, odvaha, optimismus a aktivita nejsou jen slova.

Pavla Nováková

průvodkyně
pavla.novakova@scioskola.cz

Od malička miluji zvířata, rostliny, přírodu a vše kolem ní. Byla jsem ale „hodná holčička,“ a tak jsem se učila jen to, co se ode mě očekávalo a vyžadovalo.

Až na vysoké škole jsem se konečně dostala k tomu, co mě opravdu zajímalo. Byla jsem překvapená, jak mnoho toho nevím, co vše se ke mně za ta léta nedostalo. Kolik živočišných i rostlinných druhů je kriticky ohroženo, jak moc je životní prostředí v dnešní době devastováno. Byla jsem smutná a rozzlobená, že se tyto informace ke mně nedostaly dřív a tak jsem se to rozhodla změnit!

Ráda bych děti podporovala a pomáhala jim rozvíjet jejich zájmy, vášně, osobnost, odvahu a další. Probouzela v nich zájem o okolní svět a jeho tajuplné fungování. To vše jako průvodce, ale také jako kamarádka/parťák, na kterého se mohou obrátit s jakýmkoliv problémem.

Baví mě knížky, filmy (fantasy, sci-fi, dokumentární), filmová hudba, cestování, pobyt v přírodě, jóga, zdravá strava, psychosomatika a přírodní medicína.

Umím vařit marmelády, vyrobit z ruličky od toaletního papíru 15 různých věcí během jednoho dopoledne, mluvit se zvířaty (ale z nějakého důvodu nechtějí oni mluvit se mnou) a jsem vynálezce „papacího kouzla“.

Ema Valeriánová

průvodkyně
ema.valerianova@scioskola.cz
“Těšíš se do školy?” Otázka, která přišla každý rok po prázdninách. Těšila jsem se. Na nový rozvrh, na nové sešity a zvýrazňovače, na spolužáky i na některé učitele. Na konci mé těšící škály stála fyzika s chemií. Nákresy v sešitě se kupily a moje abstraktní představy o molekulách a optice přestávaly dávat smysl. V deváté třídě jsme měli předmět “dílny”. Béčáci chodili o dílnách hrabat listí, ale nás vzal pan učitel rozebírat zásuvky a stavět elektrický obvod. A žárovka se rozsvítila. Nákres s pacičkami a křížky dostal rázem smysl.
Mým velkým přáním je učit ve škole, kde učivo nebude abstraktní. Kde znalosti nebudou poletovat prostorem v bublinách, ale budou propojené sítí, kterou budou žáci schopni používat, aby našli směr, kterým se chtějí vydat. A pokud náhodou zjistí, že na cestě vpřed potřebují udělat dva kroky vzad nebo se na chvíli zastavit, ráda s nimi počkám, dokud nebudeme připraveni jít zase dál.
I přes snahu pana fyzikáře jsem se nakonec vydala směrem k historii a výtvarnému umění. Zcela náhodou se přidalo loutkové divadlo, které je dodnes mým velkým koníčkem. Jednou týdně pěstím tělo a ducha na józe a když už je vážných věcí moc, ujedu jim na kole do lesa.

 

David Javůrek

průvodce
david.javurek@scioskola.cz
Už jako malý jsem chtěl poznat svět a zajímalo mě, jak co funguje. Pak jsem nastoupil na gymnázium a profesorka na fyziku s námi nejen probírala věci z reálného života, ale nebála se nás ani doučovat předměty, jež nám tolik nešly. Tehdy jsem o učení začal přemýšlet poprvé. Děda, biochemik, nás se sestrou nadšeně vedl k přírodním vědám, do lesa a na hory. Jako odpočinek jsme procházeli města, jejich architekturu, umění a historii.
Mým přáním je, aby se děti nebály objevovat svět kolem sebe. Když narazí na překážku či nějaký problém, aby necouvly a nedoufaly, že to někdo vyřídí za ně. Rád bych jim pomohl objevit vlastní cestu a nebát se zastavit a zamyslet se nad dalšími možnostmi.

Max B. Martins

rodilý mluvčí
max.martins@scioskola.cz
As I grew up in Chicago, I became aware of different environments and also of different ways of life. I believe firmly that being open minded is always a positive attitude. I offer to Scio not only my work experience and educational background, I also bring an open mind to the teach-learn process. I bring an open space as a classroom. A classroom that stands for positive environment and creativity. A classroom where challenges are constantly taken with spirit and thriving attitude. An open space where the student will extend his/ her confidence.At scio the classroom will have only the limits set by our universe.

If kids need to go to school, then let them have some fun about it. I grew up going to traditional education institutions. I had little or no fun at all, and lots of homework. Learning has a better and significant meaning when you give pupils the opportunity to be themselves and to take challenges by their own hands. So I bring to Scio the chance to lead a classroom with enjoyment for learning. I bring to Scio a room where students will find different pathways to achieve their goals. A room where freedom is balanced with duties and care.

Erna Landová

hospodářka školy
erna.landova@scioskola.cz

Jako dítě jsem prošla klasickým vzdělávacím systémem a studium jsem zakončila vysokoškolským titulem. Před založení rodiny jsem měla možnost absolvovat několik zaměstnání v korporátních společnostech. Měla jsem tedy kariéru v dost ‘standardním’ prostředí.

Po založení rodiny jsem zjistila, že jsou pro mě důležité úplně jiné hodnoty, než do té doby. Při hledání vhodné školy pro mé syny jsem se začala velmi intenzivně zajímat o ScioŠkoly a nakonec mám doma dva scioškoláky.  Je mi velmi blízký nejen systém práce z dětmi ale i celková filozofie přístupu.

Hodně se zajímám o seberozvoj, stále se snažím zlepšovat sebe i celou rodinu, hledat cestu k sobě navzájem. Praktikuji jógu, denně běhám, posouvám svoje limity.

Práci ve ScioŠkole vidím jako práci s posláním, práci s obrovským potenciálem. Jsem nadšená, že můžu být součástí týmu, který posouvá hranice, nebojí se výzev – být součástí prostoru, kde se nemluví jen o tom, jak by šlo věci dělat lépe, ale kde se to opravdu děje.

Cítím, že jsem přesně tam, kde mám být.

 

Škola Jinak

Přineste věci, na které se Vám doma práší.

Kontakt

Jak se k nám dostanete
Prusíkova 16, Praha 13, 155 00